Platné od 1. 7. 2024
Informace o výrobku
Označení výrobce ve smyslu § 5 zákona č. 102/2001 Sb., zákon o obecné bezpečnosti výrobků:
Bosch Termotechnika s.r.o.
se sídlem Průmyslová 372/1, Praha 10 – Štěrboholy, PSČ 108 00, IČO: 18953573, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 121629 (dále jen „Společnost“)
Výrobky jsou schváleny certifikátem CE, vyhovují platným požadavkům evropských směrnic, ČSN, ČSN EN a technickým normám a předpisům vztahujících se k platnému nařízení vlády a konstrukčnímu vzoru popsanému v ES certifikátu.
Důležitá spojení
Email: servisplus@bosch.com
Tel: 848 222 232
Internetové stránky (služba SERVIS a SERVISplus+)
www.servis-plus.cz
Technické předpoklady pro správné užití našich stránek
Doporučujeme používání následujících verzí prohlížečů: Internet Explorer od 7.x, Mozilla Firefox od 3.x, Google Chrome od 5.0.x, Safari od 5.x nebo Opera od 10.6. Při použití starších verzí prohlížečů (např. Internet Explorer 6) může dojít v některých případech k omezení funkcí našich nabídek
Flash Player®
Některé internetové stránky Bosch obsahují animace realizované pomocí Flash®. Pro správné zobrazení animací potřebujete Flash® Player od Version 10, který můžete stáhnout zde: http://www.adobe.com
Adobe Reader®
Některé internetové stránky Bosch obsahují dokumenty v PDF. Pro správné zobrazení potřebujete Adobe® Reader, který můžete stáhnout zde: http://www.adobe.com
JavaScript®
Některé komfortní funkce na stránkách Bosch předpokládají prohlížeč s JavaScript. Proto Vám doporučujeme aktivovat JavaScript ve Vašem prohlížeči.
Informace poskytnuté v tomto dokumentu se vztahují výlučně k nadstandartní záruce výrobce, kterou výrobce dobrovolně poskytuje při splnění příslušných podmínek. Tato záruka v žádném případě nenahrazuje 24 měsíční záruku, odpovědnost za vady nebo záruku za jakost apod., k jejichž poskytnutí je povinen prodávající zakoupeného zařízení.
A. SERVIS - základní Podmínky služby
V rámci služby SERVIS zajišťujeme prostřednictvím našich autorizovaných servisních partnerů bezplatné odstranění závad vyjmenovaných výrobků (dále jen „Záruční oprava“).
Mezi vyjmenované výrobky patří veškeré výrobky naší Společnosti dodávané nikoli na základě individuálních projektů.
Při koupi našeho výrobku si neopomeňte od Vašeho dodavatele vyžádat doklad o zakoupení, vč. data prodeje.
Pokud nebude výrobek bezprostředně instalován, je nutné jej uskladnit na suchém a temperovaném místě, mimo dosah agresivních látek a hořlavin, s vyloučením možnosti mechanického poškození.
Po koupi výrobku:
• Seznamte se s instalačním a obslužným návodem. Zejména věnujte pozornost pokynům pro umístění a instalaci výrobku, přívodu spalovacího vzduchu, odtahu spalin, parametrům otopné vody, apod.
• V případě tepelných čerpadel se seznamte s přehledem stavební připravenosti, který je k dispozici na web. stránkách výrobce, www.bosch-homecomfort.cz nebo www.buderus.cz .
• V rámci přípravy výrobku k uvedení do provozu (pokud je určen pro napojení na komín) mějte k dispozici platnou revizi komínu odbornou kominickou firmou.
• V případě instalace části odtahu spalin do venkovní zdi u výrobků s nuceným odtahem spalin, doporučujeme dotazem u stavebního úřadu zjistit předem podmínky pro umístění vyústění odvodu spalin (stavební povolení).
• Doporučujeme vždy provést tlakovou zkoušku těsnosti plynového přívodu a revizi elektrického přívodu.
• V rámci přípravy tepelného čerpadla k uvedení do provozu mějte k dispozici platnou revizní zprávu elektroinstalace.
Výrobek musí být nainstalován v souladu s instalačním návodem oprávněnou firmou (např. oprávnění k montážím plynových zařízení) a uveden do provozu pouze naším autorizovaným partnerem. Ověřit autorizaci servisního partnera můžete na internetových stránkách výrobce zařízení. Servisní technici jsou povinni Vám na vyzvání prokázat autorizaci od naší Společnosti. V případě uvedení výrobku do provozu neautorizovanou osobou nelze využít služby SERVIS a požadovat Záruční opravu.
Povinnost uvedení do provozu autorizovaným servisním partnerem neplatí v případě elektrických zásobníkových ohřívačů vody.
Pokyny pro přípravu výrobku k uvedení do provozu
Před příjezdem autorizovaného servisního partnera a uvedením výrobku do provozu:
• Zkontrolujte, zda je místnost umístění výrobku řádně uklizena a zbavena všech stavebních zbytků. Nasáté zbytky izolace, vrtná drť atd. mohou způsobit vážné poškození výrobku, na které se služba Servis zásadně nevztahuje.
• Informujte se o naplnění otopné soustavy na předepsaný přetlak dle návodu k obsluze nebo projektové dokumentace a současně se dotazem ujistěte, že bylo provedeno před naplněním otopné soustavy správné propláchnutí rozvodů, z důvodu vypláchnutí všech nečistot z potrubí. Dále je nutné zkontrolovat kvalitu otopné vody dle montážního návodu příslušného výrobku a popřípadě ji upravit demineralizací. Toto je potřeba provést i u nové instalace.
• Připravte si potřebnou dokumentaci pro servisního technika (doklad o koupi výrobku, v případě potřeby platnou revizi komínu, revizi plynové přípojky, revizi elektrického připojení a popřípadě i projektovou dokumentaci pro nastavení výkonu kotle na vypočtené parametry). Kontaktujte servisního technika k připojení a uvedení výrobku do provozu, jen pokud máte připojen plynoměr (u tekutého plynu, pokud je naplněná nádrž), je dohotovený celý odtah spalin a pokud je připojeno instalační potrubí k výrobku.
• V trvale neobydlených domech doporučujeme aplikovat ochranný protizámrazový prostředek do otopné vody dle pokynů v instalačním návodu daného výrobku. Použití jiných, než doporučených prostředků je zakázáno. Tyto prostředky mohou způsobit poruchu nebo poškození výrobku i celé otopné soustavy. Rovněž je zakázána aplikace těsnících prostředků v otopné soustavě. V rámci Záruční opravy nelze požadovat odstranění závad, které vzniknou použitím nevhodných protizámrazových, antikorozních a těsnících prostředků v otopné soustavě.
Po uvedení výrobku do provozu a před podpisem „Záznamu o uvedení do provozu" je nutné zkontrolovat:
• Zda byla řádně ověřena funkčnost otopné soustavy. Nechte se informovat o jejím výsledku.
• Ověřte, zda servisní technik řádně a úplně vyplnil „Záznam o uvedení do provozu", zejména identifikační číslo výrobku a uvedl správné datum uvedení výrobku do provozu. Potřebné údaje pro správné vyplnění „Záznamu o uvedení do provozu" jsou uvedeny na typovém štítku výrobku.
• Servisní technik je Vás povinen v rámci uvedení výrobku do provozu seznámit s jeho obsluhou a funkcemi.
• U otopné soustavy požadujte seznámení s doplňováním vody a odvzdušňováním výrobku. Kontrolu kvality vody v otopné soustavě si nechejte prakticky ukázat.
Při uvedení výrobku do provozu si neopomeňte nechat potvrdit záznam o uvedení výrobku do provozu, vč. data uvedení do provozu.
Úplné záznamy o prodeji a uvedení výrobku do provozu1 jsou pro nás nezbytné, abychom Vám mohli Záruční opravu zajistit prostřednictvím našich autorizovaných servisních partnerů.
1 Uvedení do provozu autorizovaným servisním partnerem není vyžadováno u elektrických ohřívačů vody.
Pokyny k provozu výrobku
V průběhu provozu je nutné u výrobku dodržovat bezpečnostní pokyny uvedené v návodu, zejména:
• pokud jsou v okolí výrobku ještě prováděny stavební práce v rozporu s pokyny pro provoz výrobku uvedené v návodu pro obsluhu, zejména broušení sádrokartonu a práce s nátěrovými hmotami, lepidly apod., je nutno odstavit na přechodnou dobu výrobek z provozu, odpojit jej od elektrické sítě, uzavřít plynový kohout;
• neskladujte v těsné blízkosti výrobku hořlavé látky, papír, chemikálie a podobně;
• z důvodu úrazu elektrickým proudem a popálenin neprovádějte manipulace v rozporu s instalačním a obslužným návodem a přenechejte servisní zásahy autorizovanému servisnímu partnerovi.
Instalaci, uvedení do provozu a pravidelnou údržbu výrobku si zajišťujete dle své volby a na vlastní náklady. Těmito Obchodními a záručními podmínkami nepřebíráme odpovědnost za řádné provedení těchto servisních úkonů.
B. Další podmínky služby SERVIS
1. Služba SERVIS je poskytována v době 24 měsíců od uvedení Vašeho výrobku do provozu, nejpozději ale 27 měsíců ode dne prodeje při dodržení výše uvedených základních podmínek (dále jen „Záruční doba“), není-li dále v Přehledu stanovena jiná Záruční doba. Přehled Záručních dob tvoří přílohu 1 těchto Obchodních a záručních podmínek. Stanoví-li Přehled pro některé výrobky doplňující podmínky poskytování služby SERVIS, je poskytování služby SERIVS u takových výrobků podmíněn i splněním těchto doplňující podmínek. Běh Záruční doby se nepřerušuje ani nestaví.
2. Podmínkou pro uznání nároku na Záruční opravu je přesné dodržení montážních a provozních podmínek uvedených v průvodní dokumentaci k výrobku. Průvodní dokumentaci k jednotlivým výrobkům můžete také nalézt na Internetových stránkách.
3. K uplatnění nároku na Záruční opravu je potřeba, abyste ohlásil závadu našemu autorizovanému servisnímu partnerovi2 bez zbytečného odkladu po jejím zjištění. Předpokladem pro uznání nároku na Záruční opravu je předložení originálu dokladu o zakoupení a záznamu o uvedení do provozu v souladu se základními podmínkami služby SERVIS výše.
4. Nárok na Záruční opravu máte za předpokladu, že závada je závadou materiálu nebo závadou vzniklou při výrobě. V případě reklamace parametrů nebo činnosti otopné soustavy ve spojení s výrobkem budeme potřebovat doložit i příslušnou projektovou dokumentaci s výpočtem otopné soustavy.
5. Nárok na Záruční opravu nevzniká v případě opravy běžného opotřebení a spotřebních dílů jako jsou například zapalovací a hlídací elektrody, žárovky, ucpávky, těsnění, a mechanického poškození sedel armatur nečistotami, v případě závad zaviněných poruchou elektrické sítě a vadnou dodávkou z rozvodné sítě, nečistotami, zvýšeným obsahem vody, odchylkou vstupního přetlaku od požadované hodnoty, přerušenou dodávkou z rozvodné sítě a v případě závad vzniklých při poruchách vodovodního řadu nebo u otopné soustavy při použití otopné vody s neodpovídajícími parametry pro daný typ výrobku. Nárok na Záruční opravu dále nevzniká při závadách spojených s provozem výrobku v rozporu s provozními podmínkami uvedenými v instalačním návodu nebo při provozu výrobku v rozporu s platnými předpisy. Při Záruční opravě není možno požadovat servisní úkony spojené s obsahem roční preventivní údržby, např. čištění spalinové cesty, hořáku, výměníku a i ostatních částí výrobku, nastavení odlišných parametrů výrobku nebo regulace. Na službu SERVIS nevzniká nárok ani při závadách vzniklých náhodou nebo vyšší mocí.
6. Nárok na Záruční opravu zaniká při poškození výrobku uživatelem, při spojení výrobku s příslušenstvím, které není v souladu s podmínkami instalace dle instalačního návodu, při neodborném zásahu do nastavení provozních hodnot, při opravě nebo údržbě výrobku jinou osobou než autorizovaným servisním partnerem, při svévolné konstrukční úpravě konstrukce výrobku, při použití dílů jiných výrobců, při nedodržení pokynů pro provoz, obsluhu a údržbu uvedených v návodu pro obsluhu, při provozování výrobku bez uvedení autorizovaným servisním partnerem do provozu. Nárok na Záruční opravu zanikne, nebyl-li uplatněn v Záruční době.
7. Vyhrazujeme si právo rozhodnout, jakým způsobem závadu odstraníme, např. výměnou nebo opravou vadného dílu, nebo celku. Vyměněné díly nebo celek musí být vydány servisnímu technikovi. Řádně odstraněnou závadu v Záruční době potvrďte svým podpisem servisnímu technikovi na záznamu o opravě.
8. Tyto Obchodní a záruční podmínky nezakládají žádné jiné nároky než zde uvedené. Zejména jsou vyloučeny nároky náhrady související škody.
2 V případě Záruční opravy elektrických ohřívačů vody je uživatel povinen oznámit závadu nejdříve na kontaktní email Společnosti.
C. Poučení o zpracování osobních údajů
V souladu s právními předpisy o ochraně osobních údajů, zejména nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (dále jen „GDPR“), Vám tímto správce osobních údajů, Společnost (dále jen „Správce“) poskytuje jako subjektu údajů, následující informace týkající se zpracování Vašich osobních údajů souvisejících s nákupem a užíváním našeho výrobku.
Účel zpracování osobních údajů
Správce zpracovává (tj.shromažďuje a uchová) Vaše osobní údaje v tomto rozsahu: jméno, příjmení, bydliště, e-mail, telefon, typ výrobku a jeho výrobní číslo, adresa instalace výrobku, den instalace a uvedení výrobku do provozu, identifikace projektanta odpovědného za instalaci výrobku, poznámky (např. nedostatky a závady zakoupeného výrobku) a podpisy. Právním základem pro takové zpracování je plnění smlouvy o poskytnutí záruky (dle čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR) a dále ochrana oprávněných zájmů Správce (dle čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR), spočívající v prevenci a zamezení vzniku škod vyplývajících z odhalené výrobní vady (zejm. prostřednictvím svolávacích akcích) a škod vyplývajících z neoprávněného uplatňování práv z poskytnutí záruk (tj. škod z podvodů). Vaše osobní údaje nebudou předmětem automatizovaného rozhodování ani profilování a nebudou předávány do třetích zemí ani mezinárodním organizacím. Příjemce osobních údaje je pouze Správce.
Doba uchovávání zpracovávaných údajů
Vaše osobní údaje budou uchovávány po dobu trvání záruky za jakost, resp. záruky za vady, Vámi zakoupeného výrobku, podle toho, která ze záruk uplyne později. V situaci, kdy by bylo osobních údajů zapotřebí pro účely uplatnění či ochrany Vašich práv či práv Správce ve sporech, v soudních a správním řízení, bude doba uchovávání Vašich osobních údajů u Správce prodloužena o dobu trvání takového sporu či řízení, a to výhradně za účelem ochrany práv v takovém sporu či řízení.
Vaše práva související se zpracováváním osobních údajů
Jako subjekt údajů máte právo na informaci o tom, zda a jaké osobní údaje o Vás Správce zpracovává, a právo na přístup k těmto osobním údajům. Dále máte právo na opravu nebo výmaz zpracovávaných údajů, popřípadě právo na omezení jejich zpracovávání. Proti zpracování osobních údajů založeném na oprávněném zájmu, máte právo vznést u Správce námitku.
V případě, že uplatníte některé z uvedených práv, bude Vás Správce informovat o přijatých opatřeních, příp. o důvodech pro nepřijetí takových opatření, a to nejpozději do jednoho měsíce od obdržení Vaší žádosti (s ohledem na složitost a počet žádostí lze tuto lhůtu prodloužit o další dva měsíce). Vezměte prosím na vědomí, že v souladu s GDPR je Správce v případě zjevně nedůvodné nebo nepřiměřené žádosti subjektů údajů (např. opakované), oprávněn uložit přiměřený poplatek zohledňující administrativní náklady spojené s poskytnutím požadovaných informací či s přijetím požadovaných opatření nebo žádost odmítnout (ať již zcela či částečně).
V případě, že budete nespokojeni se zpracováním svých osobních údajů, můžete se se svojí stížností obrátit na koordinátora ochrany osobních údajů ve společnosti ze skupiny BOSCH pro ČR (email: oou@cz.bosch.com ) nebo na dozorový úřad, kterým je v České republice Úřad pro ochranu osobních údajů, se sídlem Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7, www.uoou.cz.
V případě, že budete mít jakýkoliv dotaz, můžete se obrátit na Správce.
D. SERVISplus+
Služba SERVISplus+, kterou jsme pro Vás připravili, spočívá v povinnosti naší Společnosti poskytovat Vám při dodržení níže uvedených podmínek na Registrovaném výrobku službu SERVIS, tj. Záruční opravy v rozsahu, jak je uvedeno pro službu SERVIS výše v prodloužené době.
Službu SERVISplus+ je možné sjednat ve variantě bez zajištění provedení pravidelné servisní prohlídky naší společností pro plynové kondenzační kotle do 50 kW a jedno kompresorová tepelná čerpadla.
Služba SERVISplus+ pro plynové kondenzační kotle do 50 kW a jedno kompresorová tepelná čerpadla*
* Nevztahuje se na Compress 2000, Logatherm WLW156
1. Podmínky sjednání služby SERVISplus+:
a. uvedení výrobku do provozu v souladu s těmito Obchodními a záručními podmínkami; a současně
b. nejpozději do 3 měsíců ode dne jeho uvedení do provozu registrace k službě SERVISplus+ (dále jen „Registrovaný výrobek“). Po uplynutí této doby již nelze registraci Vašeho výrobku provést.
Př: Koupě zařízení 1. 1. 2024, uvedení zařízení do provozu 30. 3. 2024, registrace zařízení k službě SERVISplus+ 30. 5. 2024. Registrace výrobku proběhla úspěšně.
Registraci provedete pravdivým a úplným vyplněním registračního formuláře na Internetových stránkách. Před dokončením registrace Registrovaného výrobku do služby SERVISplus+ (uzavřením Smlouvy o službě SERVISplus+ s naší Společností) Vám bude nabídnuta možnost zkontrolovat zadané údaje a uložit si tyto Obchodní a záruční podmínky (obsah Smlouvy o službě SERVISplus+) na Vašem počítači. Službu SERVISplus+ můžete zrušit (odstoupit od Smlouvy o službě SERVISplus+) bez udání důvodu a bez jakékoliv sankce ve lhůtě 14 dní ode dne dokončení registrace doručením písemné zprávy do sídla naší Společnosti.
2. Podmínky trvání služby SERVISplus+:
a. Prostřednictvím Internetových stránek nám doručíte kopii záznamu o uvedení Registrovaného výrobku do provozu a dokladu o jeho koupi. Registrovaný výrobek musí být uveden do provozu v souladu s Obchodními a záručními podmínkami.
b. Zajistíte provádění servisních prohlídek Registrovaného výrobku po celou dobu trvání služby SERVISplus+ jedním z následujících způsobů (zvolený způsob nelze v průběhu služby měnit):
i. Pro plynové kondenzační kotle do 50 kW:
1. Servisní prohlídku provede autorizovaný servisní partner dle Vaší volby a na Vaše náklady v intervalu nejméně 1 x za 12 kalendářních měsíců (počínaje datem uvedení výrobku do provozu; minimální interval a termíny výše společně dále jen „Termíny“). V tomto případě sjednáváte s autorizovaným servisním partnerem vedle konkrétního data provedení prohlídky, aby první servisní prohlídka proběhla do 12-ti měsíců ode dne uvedení výrobku do provozu a v následujících letech v období vždy od 1.4. avšak nejpozději do 31.8. každého následujícího roku, tak i její cenu, kterou mu za provedení prohlídky uhradíte. Je nutné, abyste si servisní prohlídku sjednali v rámci termínů s dostatečným předstihem
ii. Pro jedno kompresorová tepelná čerpadla:
1. Servisní prohlídku provede autorizovaný servisní partner dle Vaší volby a na Vaše náklady v intervalu uvedeném v Příloze 2. S autorizovaným servisním partnerem si sjednáváte konkrétní termín provedení prohlídky, tak aby byl dodržen požadovaný interval dle Přílohy 2, i její cenu, kterou mu za provedení prohlídky uhradíte.
2. S autorizovaným servisním partnerem si sjednáte službu vzdáleného monitoringu, k ověření dostupnosti vzdáleného monitoringu pro Vaše zařízení použijte zde uvedené internetové stránky výrobce www.bosch-homecomfort.cz , www.buderus.cz. Vzdálený monitoring, slouží ke vzdálené správě a analýze provozu Vašeho tepelného čerpadla, a může být zpoplatněn třetí stranou.
c. Provedení pravidelné servisní prohlídky nám doložíte elektronicky prostřednictvím Internetových stránek. Za celé období trvání služby SERVISplus+ proběhne pravidelná prohlídka Vašeho výrobku celkem 4x pro plynové kondenzační kotle do 50 kW a 3x pro jedno kompresorová tepelná čerpadla.
d. Služba SERVISplus+ se sjednává:
ii. Pro plynové kondenzační kotle do 50 kW na dobu 5 let a nelze ji dále prodlužovat (doba trvání Smlouvy o službě SERVISplus+). Budeme-li plnit podmínky služby SERVISplus+, nemáme my ani Vy právo její využívání jednostranně zrušit (zákaz výpovědi Smlouvy o službě SERVISplus+).
iii. Pro jedno kompresorová tepelná čerpadla po dobu 5ti let a dalších 5 let tj. 6. až 10. rok provozu na kompresor bez náhrady nákladů spojených s prací a cestovními náklady vynaložených k odstranění záruční vady. Sjednanou dobu trvání nelze dále prodlužovat (doba trvání Smlouvy o službě SERVISplus+). Budeme-li plnit podmínky služby SERVISplus+, nemáme my ani Vy právo její využívání jednostranně zrušit (zákaz výpovědi Smlouvy o službě SERVISplus+).
3. Platební podmínky:
a. Sjednání služby SERVISplus+ je zpoplatněno částkou ve výši:
i. Pro plynové kondenzační kotle do 50 kW
1. 2100,- Kč vč. DPH za celou dobu jejího trvání (dále jen „Jednorázový poplatek“; v případě, že pravidelnou servisní prohlídku provádí autorizovaný servisní partner na základě Vaší objednávky dle bodu 2b. i. výše. Jednorázový poplatek je úplný a zahrnuje cenu za naši připravenost a povinnost provádět službu SERVIS, tj. Záruční opravy v prodloužené době.
ii. Pro jedno kompresorová tepelná čerpadla
1. 4990,- Kč vč. DPH za celou dobu jejího trvání (dále jen “Jednorázový poplatek”) v případě, že pravidelnou servisní prohlídku provádí autorizovaný servisní partner na základě Vaší objednávky dle bodu 2b. ii. výše. Jednorázový poplatek je úplný a zahrnuje cenu za naši připravenost a povinnost provádět službu SERVISplus+, tj. Záruční opravy v prodloužené době.
Jednorázový poplatek, Jednorázový poplatek TČ společně dále jen „Poplatky“
b. Poplatky je možné uhradit prostřednictvím Internetových stránek (platba kartou) nebo na základě faktury – daňového dokladu, který Vám zašleme na emailovou adresu, kterou jste uvedli při registraci. Jednorázový poplatek a Jednorázový poplatek TČ jsou splatné do 14 dnů ode dne dokončení registrace.
Příklad plynového kondenzačního kotle do 50kW: V případě UdP v 03/2024 a registrace výrobku v 05/2024 bude 1. RP splatný v 05/2024 + 14 dní. 1. SP bude muset být provedena nejpozději do 05/2025. 2.SP bude muset být provedena nejpozději do 31.8.2026.
Příklad jedno kompresorová tepelná čerpadla: V případě UdP v 03/2024 a registraci výrobku v 05/2024 bude 1.RP splatný v 05/2024 + 14 dní a 1.SP bude muset být provedena do 03/2025. SP ve čtvrtém roce provozu je pak nutná do 03/2028 a v sedmém roce provozu v 03/2031. Přehled v Příloze č.2
c. Do řádné úhrady Jednorázového poplatku a/nebo Jednorázového poplatku TČ nejsme povinni službu SERVIS poskytovat3.
3 Společnost může rozhodnout jinak.
4. Zánik trvání služby SERVISplus+ a související platby
a. Pokud nebude provedena servisní prohlídka nejpozději v Termínech (ve verzi služby, pouze v případě jejího neprovedení z důvodu na Vaší straně, např. nedohodli jste si se servisním partnerem termín včas, nezpřístupnili jste Registrovaný výrobek v dohodnutém termínu, apod.), marným uplynutím Termínů nám vzniká právo na úhradu částky ve výši 100% Jednorázového poplatku nebo ve výši 100% Jednorázového poplatku TČ, byla-li zvolena verze služby SERVISplus+ bez zajištění pravidelných servisních prohlídek naší společností se splatností ke dni 1. 8. příslušného roku (dále jen „Storno poplatek“).
b. V případě, že nebude pravidelná servisní prohlídka Registrovaného výrobku provedena v Termínech nebo nebude nejpozději v Termínu uhrazen Poplatek, služba SERVISplus+ zaniká druhý den po uplynutí Termínů (zánik Smlouvy o službě SERVISplus+ Registrovaného výrobku).
c. Pokud porušíme podstatným způsobem pravidla poskytování služby SERVIS nebo nepodstatné porušení nenapravíme ani v dodatečné přiměřené lhůtě, můžete využívání služby SERVISplus+ zrušit písemnou zprávou doručenou do sídla naší Společnosti (odstoupení od Smlouvy o službě SERVISplus+).
E. Odstoupení od Smlouvy o službě SERVISplus+
Pro účely těchto Obchodních a záručních podmínek se pojmem „Spotřebitel“ rozumí každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná. Pojmem „Podnikatel“ se pro potřeby tohoto poučení rozumí Společnost, tj. Bosch Termotechnika s.r.o., se sídlem Průmyslová 372/1, Praha 10 – Štěrboholy, PSČ 108 00, IČO: 18953573, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 121629.
Spotřebitel má právo odstoupit od Smlouvy o službě SERVISplus+ uzavřené distančním způsobem (na dálku) ve lhůtě 14 dní ode dne jejího uzavření. Pro odstoupení od smlouvy může Spotřebitel využít níže uvedený formulář, který si vytiskne, vyplní a zašle jej na adresu sídla Podnikatele.
Podnikatel je následně povinen bez zbytečného odkladu vrátit Spotřebiteli všechny peněžní prostředky, které od Spotřebitele na základě Smlouvy o službě SERVISplus+ přijal. Peněžní prostředky budou vráceny stejným způsobem, jakým byly Podnikatelem přijaty, nebo způsobem, se kterým bude Spotřebitel souhlasit, pokud mu tím nevzniknou další náklady.
Spotřebitel nemůže od smlouvy odstoupit v případech stanovených občanským zákoníkem. Odstoupí-li Spotřebitel od Smlouvy o službě SERVISplus+, přičemž Podnikatel s plněním na základě výslovné žádosti Spotřebitele začal před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, je Spotřebitel povinen uhradit Podnikateli poměrnou část sjednané ceny za plnění poskytnuté do okamžiku odstoupení od smlouvy.
Spotřebitel se v případě jakékoliv nespokojenosti může obrátit se svojí stížností na Společnost nebo Českou obchodní inspekci (tel.: +420 296 366 360, fax: +420 296 366 236, Web: www.coi.cz, IS DS: x7cab34), která dohlíží na dodržování povinností vyplývajících ze zákona o ochraně spotřebitele či příslušný živnostenský úřad (úřad příslušný podle §71 odst. 2 živnostenského zákona: Úřad městské části Praha 15).
K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 00020869, www.coi.cz.
Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy
(vyplňte tento formulář a pošlete jej zpět pouze v případě, že chcete odstoupit od smlouvy)
Oznámení o odstoupení od smlouvy
- Adresát: Bosch Termotechnika s.r.o., Průmyslová 372/1, Praha 10 – Štěrboholy, PSČ 108 00
- Oznamuji/oznamujeme (*), že tímto odstupuji/odstupujeme (*) od smlouvy o nákupu tohoto zboží (*)/o poskytnutí těchto služeb (*):
- Datum objednání (*)/datum obdržení (*):
- Jméno a příjmení spotřebitele/spotřebitelů:
- Adresa spotřebitele/spotřebitelů:
- Podpis spotřebitele/spotřebitelů (pouze pokud je tento formulář zasílán v listinné podobě):
- Datum:
(*) Nehodící se škrtněte nebo údaje doplňte.
F. Závěrečná ustanovení
Služby SERVIS a SERVISplus+ se řídí výhradně těmito Obchodními a záručními podmínkami. Jakékoliv kratší či stručněji publikované podmínky slouží pouze pro informační účely. V případě rozporu ustanovení těchto Obchodních a záručních podmínek a propagačních materiálů týkajících se obou služeb, nejasností týkajících se výkladu těchto Obchodních a záručních podmínek nebo propagačních materiálů, se budou aplikovat přednostně příslušná ustanovení těchto Obchodních a záručních podmínek.
Příloha 1 Přehled Záručních dob (Služba SERVIS) Zařízení/jeho část Záruční doba Další podmínky
Záruční doba - základní
24 měsíců ode dne uvedení výrobku do provozu, nejdéle 27 měsíců ode dne prodeje.
Prodloužená záruční doba - základní
Prodloužení běhu záruční doby – základní o dalších 6 měsíců.
Registrace výrobku na www.servis-plus.cz nejpozději do 3 měsíců ode dne uvedení zařízení do provozu.
Záruční doba – zvláštní
U vybraných výrobků platí namísto Záruční doby – základní.
Vnitřní nádoba elektrických ohřívačů vody zn. Bosch s výjimkou modelu Bosch Tronic 2000T
5 let ode dne prodeje
Registrace zařízení na stránkách www.servis-plus.cz nejpozději do 3 měsíců ode dne prodeje.
Záruční doba - cihly spalovacího prostoru
12 měsíců od uvedení výrobku do provozu, nejpozději však 18 měsíců ode dne prodeje.